Immanuel Kant Felsefesi

 

Immanuel Kant Felsefesi


Ön eleştiri dönemi

Immanuel Kant, 1724 yılında Doğu Prusya'nın başkenti Königsberg'de (şimdi Kaliningrad, Rusya) bir koşum takımı ustasının dördüncü çocuğu olarak doğdu. Hayatının çoğunu orada geçirdi ve orada öldü. Ebeveynler Lutheran ait dindar ilkesine inanç oldu. 1732'de saygıdeğer bir konaklama tesisi olan Friedrich School'a gitmeye başladı. Okulumuzda Latince eğitimine yapılan vurgunun yanı sıra, felsefe normal bir sınıftı ve Wolf okul felsefesi öğretiliyordu. Girilen Üniversitesi arasında yer Königsberg 1740. Newton kabul edildikten sonra, felsefe profesörü Kunuttsuen'in etkisiyle ilgilenmeye yönelik aktif doğa bilimlerinin vb. Geliştirilmesinden sonra yavaş yavaş, Leibniz ve Newton'un doğa bilimlerini inceledi.

1746'da babasının ölümüyle üniversiteden ayrıldı. Finansal kaynak eksikliğine ek olarak, son araştırmaların Knutzen'in orijinalliğini tanımasına izin vermediği ve bu da onu üniversiteden ayrılması için motive ettiği varsayılmaktadır. Bu sırada Alman mezuniyet tezi Canlılık Ölçümü (1749'da yayınlandı) Felsefe Fakültesi'ne sundu. Mezun olduktan yedi yıl sonra Kant için zor bir dönemdi ve Königsberg'in eteklerinde birkaç yerde öğretmen olarak geçimini sağladı.

1755 baharında Genel Doğa Tarihi ve Cennet Teorisi ni yayınladı, ancak yayıncının baskı sırasındaki iflası nedeniyle sadece birkaçı yayınlandı. Bu risalede, Kant bu iddialar güneş sistemi edildi üretilen nebulalar ve bu teori oldu savunduğu teoriye benzer Laplace, 1796 adından içinde Kant-Laplace teorisi 19. yüzyıl. Nisan ayında Ateş Hakkında Latince tezini felsefe alanında yüksek lisans derecesi almak için Königsberg Üniversitesi Felsefe Fakültesi'ne sundu ve 12 Haziran'da yüksek lisans derecesi aldı. 27 Eylül'de, istihdam yeterlilik tezinde Metafizik Tanıma İlk İlkesinin Yeni Açıklanması nda bir kamuoyu tartışması yapıldı ve onu savunmayı başardı. Kış döneminden itibaren kariyerine üniversitede özel öğretim görevlisi olarak profesyonel bir filozof olarak başladı. Kant'ın filozofun yolculuğu, ön eleştiri ile eleştiri arasında ayrım yaparak, Saf Aklın Eleştirisi'nin yayınlanmasından önce ve sonra bölünmüştür.

1756 yılında, öğretmeni Knutzen'in ölümü nedeniyle boş kalan mantık ve metafizik profesörü pozisyonunu elde etmek için Doğal Monad Teorisi ni yazdı (1751). O sırada, tam zamanlı bir profesör olabilmek için en az üç Latince inceleme yazması ve bunları kamuya açık bir tartışmada savunması gerekiyordu. 10 Nisan'da bir kamuoyu tartışması yapıldı ve savunmayı başardı. Ancak, Prusya hükümeti Avusturya ile Yedi Yıl Savaşını başlattığında ve mali nedenlerle boş kadroları doldurmama politikasını açıkladığında, profesör olma hikayesi boştu.

1764 yılında Güzellik ve Yüce Arasında Duygusallığın Gözlemi yayınlandı. Hemen sonra Kant, özel kitabında Hiçbir şey bilmeyen düşük rütbeli insanlara baktım ama Rousseau beni düzeltti diye yazdı. İnsanlığa saygı duymayı öğreniyorum. Aklı eleştirme fikri ilk kez 1765 yılında 1765-66 Kış Dönemi Ders Planı Duyurusu ile kamuoyuna duyuruldu. Ayrıca Lambert ile aynı yıl başlayan bir mektupta, doğa felsefesinin ve pratik felsefenin metafizik ilkeleri kavramı ortaya çıkarıldı ve kendi her çabası, bu yöntem ve tüm felsefelerin yoluyla esas olarak metafiziğin orijinal yöntemiydi. Hedef yöntemi ile olduğu belirtilmektedir. 1766'da, bir eleştiri döneminin gelişini öngören The Dream of the Spectre, Unraveled by the Dream of Metaphysics kitabını yayınladı. Kitapta, İsveç ve Milly, mistikler kim Swedenborg'u ve Mise neden olan bir paranormal iddiasını tanıtmak aynı zamanda, şimdiki metafiziğin yaklaşan bakış ve ham metodoloji hakkında söylenmiştir.

1766'da Königsberg Kraliyet Kütüphanesi kütüphaneci yardımcılığına atandı, aynı zamanda Müze Sanatı örnek odası müdürü de aynı zamanda Kant olarak görev yaptı, 1769'da Erlangen, ancak bir mantık bilimine davet edildi, Üniversite metafizik profesörü kesin olarak reddetti, ayrıca 1770 1770'de Jena Üniversitesi tarafından felsefe profesörü olarak görev yapması istendi, ancak reddetti ve sonunda Mart ayında 46 yaşındayken Königsberg Üniversitesi'nde mantık ve metafizik profesörü olarak atandı. 1770... Aynı yılın 11 Ağustos günü Duyarlı Dünya ve Hayali Dünyanın Form ve İlkeleri başlıklı açılış tezi en geç Eylül ayında kamuoyunun incelemesine sunulmuş ve yayımlanmıştır. Kitap, doğrudan ve dolaylı olarak, önümüzdeki on yıl boyunca bir sessizlik ve keşif döneminden sonra kamuoyuna açıklanacak olan saf aklın eleştirisine yol açan birçok önemli fikir içeriyor. insan aklının sınırlarının bir incelemesi olarak, salt belirsiz araştırma aşamasından çıkmış ve sürekli olarak gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Daha sonra bu döneme dönen Kant, genellikle uzay ve zaman fikrinin keşfi olarak kabul edilen, 1769'da kendisine büyük bir ışık verildiğini belirtti.

Saf Aklın Eleştirisi nin yayınlanmasından yaklaşık on yıl önce, daha önce bahsedildiği gibi sessizlik ve el yordamıyla geçen bir dönemdi. Ancak bu arada, Kant'ın masasının önünde meditasyon yapmaya devam ettiği düşünülemez. Daha ziyade üniversite çalışmalarının meşgul olduğu söylenebilir. Antropoloji dersleri 1772'de başladı ve 1776'da Felsefe Bölümü müdürü oldu ve aynı yılın yaz döneminde haftada 16 saat ders var. 1779 kış döneminde üniversitenin ikinci dekanı oldu ve 1780'de Königsberg Üniversitesi Konseyi'ne üye oldu. Daha sonra, 1781'de, Kant'ın ana kitabı Critique of Pure Reason, Halle's Hartknoch Bookstore tarafından yayınlandı (bundan böyle Junri olarak kısaltılacaktır).

Eleştiri Dönemi

Günümüzde Junri çoğu zaman modern felsefenin temeli olarak görülüyor, ancak bu kitabın felsefi dünyayı hemen şaşırttığı ve düşüncenin ufkunu değiştirdiği düşünülemez. Junri hemen yayınlandı, ancak çok az tepki geldi ve satışlar iyi değildi. Sadece çağdaş filozoflar Harman ve Mendelssohn arasında popüler olmadığı söyleniyor. Buna ek olarak, 1782 yılında dergisi Göttingen Üniversitesi raporu Ek can ruhuna çıktı Anonim kitap incelemesi Bakuri ait idealizm kazanılmış ile tespit edilmişti. Bu nedenle, Kant'ın 1783'te yayınlanan İdealizmi Reddetme nin ikinci baskısı olan Prolegomena ve Junri de bu tür şüpheleri uyandırmaktan başka seçeneği yoktu. Aynı yaştaki insanlar hakkındaki ilk izlenimde, Kant Bakuri ve Hume şüpheciliğe benzer şekilde bir kişi olarak kabul edilmişti.

Junri den bu yana, eleştirel felsefe projesi doğa bilimi, pratik felsefe (ahlaki teori, hukuk teorisi), estetik, tarih felsefesi ve din gibi geniş bir alan yelpazesine yayılmıştır. Özellikle, Junri, Critique of Practical Reason (1788) ve Critique of Judgment (1790)'ı birleştiren üç kitap genellikle üç eleştiri olarak anılır ve toplu olarak ilk eleştiri olarak adlandırılır. Sırasıyla ve ilk eleştiri. Bazen iki eleştiri veya üçüncü eleştiri olarak adlandırılır. Doğa bilimi alanı, Doğa Biliminin Metafizik İlkeleri (1786) ve Yargı Eleştirisi nin ikinci bölümünde geliştirilmiştir ve pratik felsefe İnsanlığın Metafiziğinin Temeli (1785) ve Pratik Aklın Eleştirisi dir.. (1788), İnsanlığın Metafiziği (1797) ana eserdir. Estetikle ilgili olarak, aynı dönemin Baumgarten etkisiyle büyük tartışmalara yol açan Yargı Eleştirisi nin ilk bölümü mutlaka okunmalıdır.

Kant, eleştiriden bu yana çeşitli tartışmalara dahil olmuş ve tartışmaya kendisi müdahale etmiştir. Özellikle tartışma yeri olarak önemliydi, 1783'te Gedike ve Bee Star dergisi ilk olarak Berlin aylık raporu ile yayınlandı. Kant, Berlinische Monatssch'ta bir düzineden fazla bilimsel inceleme yayınladı ve bunlardan biri Aydınlanma nedir? (1784) adlı ünlü makale de yer alıyor. Bu sorunun da tartışma konusu olduğu söylenebilir. Aynı zamanda Prusya, Büyük Friedrich yönetimindeki aydınlanmanın yararlılığını ve sınırlamalarını tartışıyordu. Ayrıca, 1785'te Herder On insanlık tarihi felsefesi felsefesi (1784-91), Kant bir Herder ve tartışma yaşıyor. O da katılmıştır panteistik tartışmalara üzerinde tarafından Spinozaism Lessing, Jacobi, Mendelssohn ve diğerleri (doğrudan düşünceye anlamı nedir? (1786)).

1786'da Kant, Mart ayında Königsberg Üniversitesi'nin başkanı oldu. Aynı yılın Ağustos ayında, Büyük Frederick öldü ve II. Frederick Wilhelm tahta geçti. Geçen nesil aydınlanma hükümdar, olarak adlandırılan Fransız Aydınlanma felsefesinin sayesinde kendi saray için Voltaire ve La sitometri yaklaşık çağırıldı oysa, yeni hükümdar, muhafazakarlık olan dini mistisizm öyleydi de taahhüt etmiştir. 1788'de din ve eğitim yönetiminden sorumlu Adalet Bakanı Werner dini sansürü ilan etti ve 1792'de Kant, sansüre yakalanan Berlin Aylık Raporu İnsan Doğasındaki Kök Kötülük Hakkında adlı raporunda yayınladı. Öyleydi. Bu tezin sansürden geçmesine rağmen, bir sonraki İyi İlkeler ve İnsanlık Kuralına Karşı Kötü İlkeler Savaşı nın yayınlanmamasına karar verildi. Her iki makale de 1793'te Aklın Sınırları İçinde Din olarak yayınlandı, ancak 1794'te Kant'ın din teorisinin zararlı olduğu kararıyla Kant'ın din ve teoloji dersleri vermesi yasaklandı.

Kant, bu sansür ve fermanlara sessizce itaat ederken, 1789'da patlak veren Fransız Devrimi'ni Jakoben diktatörlüğüyle radikalleştirilse bile övdü. Çalkantılı uluslararası siyasi ilişkiler çağında Kant, Teorinin doğru olabileceği ancak pratik olmayabileceği efsanesi üzerine (1793) ve Ebedi Barış İçin. (1795), İnsanlığın Metafiziği, Bölüm 1 diyerek yanıt verdi. : Hukuk Teorisinin Metafiziksel Temel Taşı, vb., Cumhuriyetçilik ve Birleşmiş Milletleri tartıştı.

Daha sonraki yıllarında Kant, fiziksel zayıflığının yanı sıra düşüncesinde de zayıflamış hissederek doğa bilimlerinin metafizik ilkelerinden fiziğe geçme zorluğunun üstesinden gelmeye devam etti. Bu görev tamamlanmadı, ancak bir dizi taslak Operasyon Sonrası olarak biliniyor. Kant, senil demans ilerledikçe 12 Şubat 1804'te vefat etti. Son sözün, şarabın suyla seyreltilip şekerle karıştırılmasıyla söylenen Es ist Gut olduğu söyleniyor. 28 Şubat'ta bir üniversite mezarlığına defnedilecek. Kant basit bir cenaze töreni istedi, ancak cenaze iki haftadan fazla sürdü ve birçok katılımcı ölümün yasını tuttu.

Genel Bakış

Kant'ın fikirlerine genellikle üç eleştiri kitabından sonra (Saf Aklın Eleştirisi, Pratik Aklın Eleştirisi ve Yargı Eleştirisi) sonra eleştiri felsefesi adı verilir. Bununla birlikte, Kant'ın eleştiri (Kritik) için amaçladığı şey, gerçek felsefe için hazırlık ve hazırlık çalışmalarıydı. Bunun nedeni, gerçek metafizik olarak felsefenin ancak eleştirel felsefe tamamlandıktan ve insan rasyonel yeteneğinin sınırları belirlendikten sonra kurulması gerektiğidir.

Kant'ın fikirleri genel olarak eleştiri öncesi ve eleştiri sonrası olmak üzere ikiye ayrılır. İlki, genellikle Junri nin (1781) yayınlanmasından önce, Hassas Dünya ve Hayali Dünyanın Formları ve İlkeleri (1770) istihdam incelemesine (1770) (ancak, Kant'ın eleştirel felsefesi) ilişkin doğa felsefesi üzerine ilk makalelere atıfta bulunur. fikir ortaya çıktığında tartışmalıdır). İkincisi, Junri nin yayınlanmasından bu yana yapılan eserler ve üç eleştiriyi içeren eserlerle ilgilidir.

Ön eleştiri çalışması

İlk Kant'ın ilgisi doğa felsefesine ilgiliydi. Özellikle Newton'un doğa felsefesiyle ilgileniyordu ve Newton'un mekaniğini (Newton mekaniği) ve astronomiyi kabul eden ve bunların üstesinden gelmeye çalışan Çekici İtme Teorisi gibi makaleler yazdı. Bulutsunun özellikle doğa felsefesinde güneş sistemi nedeniyle kurulmasına ilgi gösterildi (bulutsu hipotezi). Burada doğru bir şekilde galaksinin, içinde birçok yıldızın yerçekimi ile toplandığı disk şeklinde bir nesne olduğu sonucuna varılıyor. Ayrıca 1755 Lizbon depreminin etkisinin neden olduğu depremin mekanizması üzerine bir inceleme yazdı. Mekanizmanın kendisi sonradan hatalıydı, ancak depremlerin doğaüstü değil doğadan kaynaklandığını varsaymak için öncü bir girişim olarak kabul ediliyor.

Öte yandan, Kant kabul İngiliz empirisizmi ve özellikle edildi şok Hume bireyin şüphecilik. Kant etkisinden kaçan Leibniz - Kurt'ın metafizik diye' dogmatizmin sersemlik kendini denilen' ve olarak kabul etmeye başladı bir deneyim ('Bir Spectre Dream of') dayalı'bir metaphysicist hayal'. Vurgu, doğa bilimleri ve geometri çalışmaları ile desteklenen deneyim ve bir zeka aktivitesi olarak bu tür bir deneyimi mümkün kılacak yapının kendisini arayış üzerinde olacaktır. Kant ayrıca Rousseau'nun yazılarını okudu ve insanlığa olumlu bakışından etkilendi. Bu, onun ahlaki felsefesi ve antropolojisi üzerinde özel bir etkiye sahipti.

Böylelikle, zekaya nesne verilen iki alan ve oradaki insan aklının işleyişini ele alan Duyarlı Dünya ve Hayali Dünyanın Biçimleri ve İlkeleri (1770) yazılır. Bu noktada, daha sonraki Saf Aklın Eleştirisi nin (1781) temel kavramı çoktan ortaya çıkmıştı, ancak tek bir kitapta bir araya getirilmesi uzun zaman alacaktı.

Eleştiri Felsefesi

Eleştiri Kritik, akıl, akıl, duyarlılık ve yargıdan oluşan insan bilişsel yeteneğinin sınırlarını ve yeteneklerini belirleme ve her biri için uygun rolleri tanımlama girişimidir (İngilizce eleştiri anlamına gelen kelime. Yunanca krino kelimesi) Eleştirmen kelimesinin kökeni olan, iyi şeyleri seçmek (= incelemek) anlamına gelir. Junri de insan bilişi yalnızca duyarlılık ve zekanın işbirliği ile mümkündür ve ampirik bilişte, saf akıl yalnızca kontrollü kullanımla sınırlandırılırken, Pratik Akıl Eleştirisi nde, aynı saf aklın sahip olduğu açıklığa kavuşturulmuştur. insan ahlakının temelini oluşturma yeteneği ve akıl olasılığının orada gizli olduğu. Ayrıca Yargının Eleştirisi de yargı, deneyim (fenomen dünyası) ve fikir (bilgelik dünyası), birinci bölümde estetik yargı ilkesi ve ikinci bölümde teleolojik yargı ilkesi olarak incelenmiştir.

Epistemoloji

Kant'a göre, insanın bilişsel yeteneği iki kaynaktan oluşur : duyarlılık ve aydınlanma. Duyarlılık sezme yeteneğidir ve aydınlanma düşünme yeteneğidir, ancak her birinin saf bir formu vardır (sezgi biçimi uzay ve zamandır ve düşünme biçimi 12 saf aydınlanma kavramıdır (kategoriler olarak da adlandırılır)).. Saf aydınlanma kavramı, duyarlılıkla yalnızca zamanla sınırlı bir şema ile ilişkilidir.

Bir nesneyi ancak bu iki bilişsel kaynağın işbirliği ile tanıyabiliriz. Dolayısıyla bize sezgi olarak verilemeyen akıl kavramı, bizim tanımamızın konusu olamaz. Akıl yürütme fikri, deyim yerindeyse, mutlak olana kadar uzanan saf aydınlanma kavramıdır. Tanrı ya da aşkın tipik bir örnektir ve Kant'ın kendisinin dediği şey (Ding [e] an sich selbst).

Sözde antinomide, dizinin tamamının, ayakta duran taraftaki kısıtlanmamış kişileri içerdiği tartışılmaktadır. Yerleşim karşıtı tarafta ise kısıtlamanın zaman içinde verildiği sıranın sadece kısıtlanmış kişiyi içerdiği ileri sürülmektedir. Bu tür çatışmaları çözmek, disiplinli ancak yapıcı olmayan fikirlere tarafsızlık veren aşkın ikamelerden kaçınmayı gerektirir. Fikir, belirli bir fenomenin kısıtlı sırasındaki kısıtlamasız bir kişiye ulaşmayı gerektiren, ancak onun ulaşmasına ve durgunlaşmasına izin vermeyen bir kuraldır.

Prolegomena ya göre saf aydınlanma kavramı, olguyu harflerle ifade etmek için yararlıdır, böylece bir deneyim olarak okunabilir ve eğer şey ile ilişkilendirilmesi gerekiyorsa anlamsızdır. Ayrıca, bundan önce gelen ve bunu mümkün kılan transzendental kavramı üzerine, yukarıdaki kavramın kullanımı deneyimi aşarsa, buna transzendent denir ve buna içkin, yani deneyim içinde denir.

Etik

Saf Akıl Eleştirisi nde, akıl kavramının teorik olarak (sezginin eksikliğinden dolayı) tanınamayacağına ve yalnızca bir düşünce nesnesi olduğuna, ancak bu akıl ve akıl fikirlerini ilişkilendirmenin başka bir yolu olduğuna işaret edilmiştir. Eleştiri. pratik nedenlerden biri de tartışılmaktadır. Pratik mantık eleştirisi saf pratik aklın var olduğu, yani saf aklın kendi başına pratik olduğu, yani saf aklın iradeyi diğer herhangi bir emredici temelden bağımsız olarak yeterince tanımlayabileceği anlamına gelir.

Bu kitapta Kant ahlaki teorinin temelidir, adam bir fenomen sadece dünya aittir bilgelik dünya aittir kişilik olarak da düşünülebilir, olağanüstü dünyayı yöneten nedensellik sadece doğa, sırasıdır şeyin kendisi Bilgelik dünyasındaki nedensellik yasasına da uyulması gerektiği iddia edilmektedir. Kant, bizzat kişinin bilgelik düzenini yöneten yasaları, kişilik olarak insanların uyması gereken ahlaki yasalar olarak sunar.

Ahlaki hukuk Dava, içtihat iradesinin inatçı ilkesi kadar makul davranır, aynı zamanda evrensel mevzuattır (Hand So, Dass Die Maxime Deines Willens Jederzeit Zugleich Als Prinzip Einer Allgemeinen Gesetzgebung Gelten Konne.) O Teigen' inochi Kanun olarak formüle edilmiştir.

Kant, saf aklın, özgürlük fikrinin aynı zamanda pratikte nesnel gerçeklik olduğu saf aklın (iradenin özerkliği) bulduğu bu yasayı takip etmede pratik olarak nesnel olarak gerçek olduğunu savunur ve seks yapabileceğini savundu. Çünkü insanın ahlak kurallarına uyma yeteneği, aynı zamanda bilgelik dünyasına da ait olan insanın doğal nedenler dışında başka nedenleri olabileceğine, yani özgür olduğuna işaret etmektedir.

Ayrıca Allah, ölümsüzlük felsefesi, iyilikle orantılıdır (yani, erdemli olan en yüksek iyinin gerçekleşmesinin bir koşulu olarak istenir).

Estetik / Teleoloji

Son olarak, Kant dar anlamda bir sebep değildir, ancak insanın bilişsel yeteneklerinden birini, muhakemesini görür ve bir tür refleksif yargıyı gerçekliği belirli bir kategori altına dahil etme yeteneği olarak formüle eder. estetik (sezgisel) yargı ve nesnel yargı. Bu, yargı eleştirisidir. Bu kitap, daha sonra geliştirilecek pratik teori ve estetiğin temeli olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca Hannah Arendt'in ardından bir siyaset felsefesi olarak Yargının Eleştirisi okuması sunuldu ve Kant'ın modern felsefedeki konumunun son derece önemli olduğu söylenebilir.

Eleştiri döneminin ardından Kant (daha sonraki eleştiri dönemi) din ve ahlaka olan ilgisini bir kez daha artırdı. Özellikle Kant, Fransız Devrimi karşısında ciddi bir şok geçirdi ve geçişi izlemekle ilgilendi. Bu bilgi, daha sonraki çalışmaların ahlaki teorisinde ve antropolojisinde yansıtılır. Ahlaki yükümlülük teorisi teorisi, ahlaki normatif etik olarak iki ana akımdan biri yoktur.

Tarih felsefesi

Kant, insanlık tarihini, insanların doğal niteliklerini gerçekleştirme süreci olarak görür. İnsanın doğal doğası, içgüdü ile değil, akıl yoluyla mutluluğu ve mükemmelliği hedeflemektir.

Hukuk Felsefesi / Politik Felsefe

Kant'ın hukuk ve siyaset felsefesinin en sistematik çalışması İnsanlığın Metafiziği, Bölüm 1: Hukuk Teorisinin Metafizik Köşesi dir (1797). İnsanlığın Metafiziği nde hukuk ve erdem insanlık alanında ayrılır, hukuk, hukuk ile dış edimin çakışması olarak tanımlanır ve iç güdü ile hukukun çakışması ihmal edilir. Metodoloji, sözde doğa hukuku, bilimin şeceresine bağlı olanlardır, özel hukukta ikincil sektörün kamu hukukundan ve doğal haldeki medeni devletten oluşur. Doğal hukuk a priori olarak akıl tarafından tanınır ve pozitif hukukun otoritesi, doğal hukuk öncül olmadıkça kurulamaz. Evrensel hukuk ilkesi, herhangi bir eylemde, her bir kişinin eylem veya eylem oranına göre seçme özgürlüğünün, herkesin özgürlüğü ve evrensel hukuk ile uyumlu olduğunu belirtir. Mümkünse, şudur: doğru.. Bu ilkeye göre, her kişiye, başkalarının iradesinin zorlamasından bağımsız olma anlamında doğuştan gelen bir hak olarak özgürlük verilir. Doğuştan gelen özgürlük hakkına iç hak (içsel benim), iktisap yoluyla elde edilen hak ise hukuk teorisinin ilki olan dış hak (harici maden) olarak adlandırılır. Özel Hukuk bölümü hakları tartışır. mülkiyet hakları, iddialar ve mülkiyet iddiaları.

Tartışmanın Kantının özelliği, Hobbes ve Fen Dorf havuzu, kilit ve diğerlerinin aksine, doğal durumun gözlemlenmesinin deneysel insan doğasından türetilmemiştir, daha ziyade a priori felsefesi olarak kabul edilmiştir. Bir milletin yokluğunda insanlar arasındaki ilişkiyi basitçe düşündü ve orada hukuk devletini kavradı. Sonuç olarak Aprioli'de doğa durumu hukuka aykırı bir durum olarak tanımlanacak ve ondan kaçış zorunlu hale gelecektir.

Deneyimlerimizden insan şiddeti oranını biliyoruz ve dış güçle yasalar ortaya çıkmadan önce birbirleriyle çatışan insanların kötülüğünü biliyoruz, ancak bu deneyim nedeniyle. Bu gerçekler kaçınılmaz olarak zorlamayı dayatmıyor. Daha ziyade, insanların iyi olduğunu ve hukuku istedikleri gibi sevdiğini düşünsek bile, aşağıdakiler (değildir): Aprioli'de (yasama) devletin rasyonel fikrinde bulunur, yani, kamu hukukunun var olduğu devletten önce, birleşmiş insanlar, milletler ve milletler asla birbirine ulaşamaz.Şiddetten güvende olamaz ve her bireyin kendisine doğru ve iyi görünen şeyi yapma hakkından kaynaklanır. başkalarının fikirlerinden etkilenme.

Tabiat halinden kaçtıktan sonra kurulması gereken millet, tabiat halindeki bu haksızlıkları ortadan kaldıran bir millet olmalıdır. Kant, herhangi bir deneyime güvenmeksizin böyle bir ulusun neye benzediğini tartışır. Böylece Kant'ın devlet teorisi, akıldan a priori'ye, başka bir deyişle devletin normuna türetilen Staat in der Idee rolünü oynar. Siyaset teorisine gelince, normatif bir avantaj olarak vatandaşların yasama gücüne sahip olduğu ve yasama, icra yetkisi ve yargı yetkisinin ayrıldığı Cumhuriyet Republik geliştirilmiştir. Böyle bir fikri olan bir millet mümkünse, onun kökenini yine de düşünebiliriz. Kant'ın sosyal sözleşme teorisinde sorun, gerçek bir devletin kurulmasının kökeni değil, tamamen varsayımsal olarak düşünülen aklın kökenidir. Kant, sosyal sözleşmeyi temelde ulusal bir fikir olan ve ancak bu temelde bir devletin yasallığı düşünülebilir olan ilkel bir sözleşme (ursprünglicher Kontrakt) olarak adlandırır.

İç hukuk normlarını yöneten ulusal hukukun aksine Kant, uluslar arasında hükmeden uluslararası hukuku ve uluslar ile onlara ait olmayanlar arasındaki ilişkiyi yöneten dünya vatandaşları hukukunu hukuk teorisi içerisinde daha ayrıntılı olarak tartışır. Bir ulusun kurulmasıyla insanlar arasındaki doğa durumu nasıl ortadan kaldırılırsa, uluslar arasındaki doğa durumu da ortadan kaldırılması gereken bir konudur, ancak Kant ille de yerel analojiyi takip etmez. Başka bir deyişle, uluslar arasında egemenliğe sahip dünyanın en büyük uluslarından birini kurmak normatif olarak reddedilir. Bunun yerine Kant, Milletler Cemiyeti'nin oluşumu için ideolojik bir temel oluşturduğu düşünülen bir özgür devletler koalisyonu önerdi. Ebedi Barış İçin adlı eserde, Çin ve Edo Japonya'nın o dönemdeki tecrit politikaları Dünya Vatandaşları Hukuku açısından değerlendirildi.

Din Felsefesi

Kant, dinin ahlaki temellere dayanması gerektiğini savunuyor. Tanrı, mutluluk ve erdemin birliği olan summum bonum u etkinleştirmesi için çağrılır. Bu fikir rasyonel din konumundadır, ancak vahiy dinini dışlama niyetinde değildir.

Anti-Semitizm

Kant'ın da Voltaire gibi Yahudi karşıtı fikirleri olduğu bilinmektedir. Kant'ın Adil Aklın Sınırları İçinde Din kitabında, Yahudilik tüm insanlığı topluluğunun dışında tuttu ve Yehover tarafından seçilen tek kişi olduklarını söyleyerek onları diğer tüm insanlara düşman etti. Başkalarının diye eleştirdi Musevilik'ın fikrini ait seçilmiş insanlar.

Ayrıca, daha sonraki yıllarda, Pratik Perspektiften İnsan Çalışmaları, Yahudiler, sınır dışı edildikten sonra edindikleri tefecilik ruhu nedeniyle, çoğu gibi, aldatıcı olmakla ilgili asılsız bir üne sahipler. Yahudiler suçladılar. korunan ülkeler vatandaşlarını aldatma ve hatta kar için kendilerini aldatma.

Kant, Fakülte Çatışması nda da Yahudiler Hıristiyanlığı alenen kabul ederlerse, Yahudilik ve Hıristiyanlık arasındaki ayrımın ortadan kaldırılabileceğini ve Yahudiliğin ötenazi edilebileceğini belirtti.

Kant Mendelssohn, gibi Yahudi filozoflarla etkileşime girmek zorunda kaldı, ancak bu şekilde Yahudilik ve Yahudiler hakkında olumsuz bir anlayışa sahip oldu. Otto Weininger, Kant'ın Antropolojideki pasajını dünya edebiyatındaki en Yahudi karşıtı metin olarak eleştiriyor. Leon Poliakoff ırkçılıktan söz edemiyor, bir Hıristiyan anti-Semitizmi bunun olduğunu savunuyor.

Antropoloji

Kant felsefede Ne bilebilirim? (Kann ich wissen miydi?), Ne yapmalıyım? (Soll ich tun?), Ne istiyorum? ich hoffen?) Ve İnsan nedir (Was ist der Mensch?) Çalışmaya insan çalışmaları adını verdi. Masaaki Kosaka, Kant'ın felsefesini bir bütün olarak bir antropoloji sistemi olarak görüyor.

Coğrafya

Kant olmuştur yılında öğretim görevlisi fiziki coğrafya, Königsberg'in Üniversitesi'nde 1765 yılından beri ona bilimsel pozisyon vererek coğrafya. Kant, coğrafya ile tarih arasındaki farkı konum açısından tanımlayanın coğrafya olduğunu ve zamandaki farkı tanımlayanın tarih olduğunu savundu. Coğrafyacıların gelecek nesillerinin bu görüşü sağduyu haline geldi.

Ayrıca, Ahlak Coğrafyası (Die moralische Geographie) konulu konferansta, Japonya ve Laponya'da bir ebeveyni öldüren çocuğun cezası farklıdır.Rand'da çalışamayan bir babayı öldürme davasına anne ise izin verilir. çocuğu desteklenen, o farklı coğrafi ortamlar farklı etik ve ahlak olduğunu açıkladı.

Irk teorisi

Kant da modern uluslararası liberalizme gelişmesine önemli bir katkı yapmış bilinen, ama diğer taraftan, son yıllarda, Kant var olan ırk teorisi (ırkçılık) olmuştur gibi sorunlarla beyaz supremacism. İşaret edilmiştir, bilimsel ırkçılık vardır' nin babalarından biri olarak kabul edildi.

Kant, 1764'te güzelliğin ve yüce duygunun duyguları üzerine yapılan gözlemlerde, siyahlar ve Afrika'nın Kafkas türleri arasındaki farkın esaslı fark olduğunu savunmaktadır.

Siyah Afrikalıların, doğaları gereği, çocukluktan sonra duyguları yoktur. Hume herkesten siyahların yeteneklerini nasıl gösterdiklerine ve topraklarından götürülen 100.000 siyahtan çok büyük bir kısmına tek bir örnek vermesini istedi. sanat ya da diğer takdire şayan niteliklerden herhangi birinde, ama beyaz Bu arada, sürekli olarak en düşük nüfustan yükselen ve büyük yeteneklerle ses kazanan insanları gördüğünü iddia ediyor. İki ırk arasındaki fark o kadar önemlidir ki, zihinsel yeteneklerdeki farklılık, ten rengi farkları kadar büyüktür.
- Immanuel Kant, Güzellik ve Asalet Arasındaki Duygusallığın Gözlemi

Burada Kant'ın aktardığı David Hume köleliğe karşıyken, siyahlar gibi beyaz olmayan, medeni olmayan ırkların beyazlar gibi yaratıcı ürünleri, sanatları ve bilimi vardı ve bunu üretemeyeceğini belirtti.

Bunun yanı sıra Araplar söz konusu olduğunda Doğu'nun en asil ve Asyalı İspanyol olduğu söylenebilir, ancak maceracı olmak için yozlaşmış bir duyguya sahip olduğunu, Perslerin zarif ve narin olduğunu söylüyor. Asyalı Fransız olarak adlandırılabileceğini belirtir. Japonlar aşırı inatçılığa doğru yozlaştılar ve biriktirme, cesaret ve ölüme saygısızlık açısından Asya'daki İngiliz olarak tanımlanabilir. Hintlilerin din konusunda tuhaf bir hobileri vardır ve Çinlilerin cehaletin eski zamanlarından beri bir geleneği vardır ve hayranlık uyandıran bir tuhaflığa sahiptir. Kant, Doğuluların insani güzellik hakkında hiçbir fikirleri olmadığını savunmaya devam ediyor.

Sadece Avrupalılar güçlü bir eğilimin şehvetli çekiciliğini birçok çiçekle süslüyor ve onu pek çok ahlakla örüyor, bu cazibenin sadece rahatlığını arttırmanın değil, aynı zamanda onu çok daha zarif hale getirmenin sırrı. Bulduğumu görebilirsiniz. Doğulu sakinlerin bu konuda çok yanlış bir hobileri var.
- Immanuel Kant, Güzellik ve Asalet Arasındaki Duygusallığın Gözlemi

Ayrıca Kant, kadınların köleleştirildiği siyah ülkeyi şöyle anlatıyor:

Katır, siyah marangozu karılarına ve kadınlarına gururlu muamelesi yapmakla suçladığında şu cevabı verdi: Siz, beyazlar gerçekten aptalsınız, çünkü ilk başta kadınlara çok izin veriyorsunuz ve sonra başınızı üzdüklerinde şikayet ediyorlar. Muhtemelen düşünmeye değer, ancak özünde baştan ayağa siyahtı, onun aptal demişti.
- Immanuel Kant, Güzellik ve Asalet Arasındaki Duygusallığın Gözlemi Bölüm 4

Irkı bu şekilde tartıştıktan sonra Kant, mevcut Avrupalılar tarafından, eğitimle ve tüm dünya vatandaşlarının (kozmopolitler) insanlığıyla eski yanılsamalardan kurtulmuş, doğru güzellik ve yüce hobisi ni çiçeklendirdi ve duygularını yükseltmek istediğini savundu..

Kant ırk üzerine araştırmalarına devam etti ve 1777'de Çeşitli Irklarda insanların ortak bir atası vardı. Ayrıca 1785 Irk Kavramının Tanımı gibi çeşitli incelemeler yazmıştır.

Öte yandan Kant, Königsberg Üniversitesi'nde 1756'dan 1796'ya kadar devam eden Fiziki Coğrafya konferansında aşağıda aktarıldığı gibi Kafkasyalıların mükemmelliğini açıkça tartışmaya devam etti.

Sıcak ülkelerdeki insanlar her açıdan erken olgunlaşır, ancak ılıman insanların bütünlüğüne ulaşamazlar. İnsanlığın maksimum bütünlüğüne ulaştığı Kafkas ırkıdır. Zaten sarı olan Kızılderililer bile daha az yetenekli. Zenciler çok daha düşüktür, en düşük olanı Yerli Amerikalıların bir parçasıdır.
- Immanuel Kant, Fiziksel Coğrafya, Bölüm 2, Cilt 1, Kısım 4, Diğer Tüm Doğuştan Gelen Özelliklerde Dünyadaki İnsanların Düşünceleri

Burada, Yerli Amerikalılar en kötü durumdaydı, siyahlar değil, beyazlar hayattaki en iyilerdi.

Buna ek olarak, zenci doğuştan beyazdır, sadece penis çevresi ve göbek siyahtır, ancak yanıklar ve hastalıklar nedeniyle beyazlaşır ve tropik bölgelerde yaşayan Avrupalılar (beyazlar) birçok nesil büyüyebilir. bir zenci, ve koyu tenli olmanın sebebinin bölgenin ısısı olduğunu.

Bu şekilde Kant, birçok eserde beyaz üstünlük doktrinini söylemiştir, orada ideolojik niyet olmadığı anlamına gelmiyorsa, Kant, beyaz üstünlük ilkesini ırkçıdır, ırk ayrımcılığını açıkça tanımlamıştır. Bazı sınırlamalar olduğu belirtilmiştir.

Kant'ın ırk çalışmalar yapılan bir çalışmada, Nijerya doğumlu sömürgecilik sonrası filozof arasında AK Ezekiel ve Serekuberuhan (Tsenay Serequeberhan), Mark Larrimore, Robert Bernasconi, Jamaika doğumlu siyasi filozof CW Mills tarafından geliştirilmiştir vs. Eze, Kant'ın politik antropolojisidir, diğer Avrupalı ​​olmayan ırkların insanlığını inkar etme özelliğine dayanan, Avrupalı ​​benlik merkezli bir insan kolonizasyonudur. Bunun bir insansı (sözde-insan) soyutlayarak ve dramatik olarak yapıldığını savundu. Kant'ın araştırma dünyasını kesti. Selebelhan, Kant'ın modern Avrupa'nın diğer insanlardan üstün olduğu fikrini veya yalanını yaratan en önemli filozoflardan biri olduğunu savundu.

Öte yandan, Kant'ın ırkçı teorisi önyargılı değildir, her yerde beyaz egemenliği ve siyah omuzları ve Kant'ın ırksal kültürel yaşamdaki kültürel ilerlemesi, ırksal farklılıkların önemli sonuçlara sahip olmadığı belirtilmiştir. Kant, ırk teorisi ile çelişkiler tamamen çözülmezken, ırklar arası hiyerarşiler fikrinin gerilediğini söyleyerek 1790'larda fikrini değiştirdi.

Meteoroloji

Meteorolojide Kant, Nisan 1756'da Königsberg'de rüzgar teorisinin açıklaması üzerine yeni bir yorum (Neue Anmerkungen zur Erlauterung der Theorie der Winde) yayınladı. Rüzgarla ilgili şu beş fikirden oluşuyordu.

  1. Isıtma sürdüğü müddetçe yerden mekana ısınmadaki farklılık rüzgara neden olur.
  2. Sıcak hava, soğuk havanın yerini alır.
  3. Ekvatordan kutuplara giden rüzgar, dünyanın dönüşü nedeniyle yavaş yavaş batıdan esen bir rüzgar haline gelir.
  4. Doğu ticaret rüzgarı aynı zamanda dünyanın dönüşünden kaynaklanmaktadır.
  5. Muson da 3 nedeni ile açıklanmaktadır.

Kant, İngiliz meteorolog George Hadley tarafından küresel rüzgar fikrini geliştirdi ve yüzey rüzgarlarıyla temas eden kutupsal bir üst akıntının olduğu sonucuna vardı ve o sırada çeşitli olayların meydana geleceğini düşündüm. Bu, büyük ölçekli rüzgarların birbiriyle temas edeceği ve olağanüstü hava koşullarına neden olacağı ilk fikirdi. Ayrıca, Kant'ın fiziksel coğrafya üzerine ders kitapları ve ders notları, bu atmosferik dolaşımların nedenlerinin açıklamalarını da içeren, 19. yüzyılda yayınlandı ve yaygın olarak kullanıldı. Kant'ın rüzgarı fikri daha sonra 19. yüzyılda Alman meteorolog ve fizikçi Heinrich Dofe tarafından geliştirildi ve Birleşik Krallık'tan Amiral Robert FitzRoy tarafından İngiliz Meteoroloji Bürosu'ndaki hava tahmini gerekçelerinden biri haline geldi. Kant'ın hava akışları arasındaki teması fikri, günümüz meteorolojisindeki cepheler kavramının kökenlerinden biri haline geldi.

Immanuel Kant Hakkında Kısaca Bilgiler

Kant kimlerden etkilenmiştir?

Immanuel Kant, Doğu Prusya'nın Königsberg (Kaliningrad) kasabasında doğmuştur ve hep burada yaşamıştır. Üniversite eğitimi sırasında birkaç yıl boyunca öğrencilere özel dersler vermiştir. Eğitimi sırasında Leibniz ve Wolff'tan etkilenmiştir.

Kant hangi akım?

Felsefede kritisizm akımının kurucusu Alman filozof Immanuel Kant'tır. Kant, 22 Nisan 1724 tarihinde Königsberg kentinde doğdu.

Kant etiği nedir?

Kant etiği şöyle tanımlar: “Belirli nesnelerle ve bu nesnelerin bağlı olduğu yasalarla ilgili olan içerikli felsefeden özgürlüğün yasalarına ilişkin olanına etik denir. Ayrıca bu bilime ahlak öğretisi de denir.” ... Kant'a göre saf aklın başka ideleri de vardır. Bunlar, tanrı, ruh ve evren ya da sonsuzluk ideleridir.

Kant'ın eleştirel felsefesi nedir?

Eleştiri Düşüncesi: Kant'ın Eleştiri Felsefesi'ne Giriş Kant kendi çağını, herşeyin boyun eğmek zorunda olduğu eleştiri çağı olarak tanımlar. Kant'ın eleştirel çalışması sadece nesneyi değil öznenin zihinsel yapısını da aydınlatır. Kant kendi eleştirisini dogmatizm ve kuşkuculuğa yönlendirir.

Kant'ın Kritisizm tanımı nedir?

Kant, insan zihninde apriori (önsel) bir bilgi olduğunu savunur. ... Doğuştan var olduğunu söylediği şey aklın kategorileri (formları)dir. Kant'a göre, akıl deneyden gelen hammaddeyi, malzemeyi bu kategoriler sayesinde biçimlendirir ve bilgiye dönüştürür.

Kant'a göre bilginin kaynağı nedir?

Kant'ın rasyonel ve empirist felsefe arasında yapmış olduğu senteze kısaca değinecek olursak; Kant'a göre bütün bilgiler iki kaynaktan gelir. Bilginin ilk kaynağı dış dünya, ikinci kaynağı ise bilgiyi edinen öznedir. ... Kant'a göre insanın uzay ve zaman algısı bir deneyim sonrasında oluşmamıştır.

Kant'ın felsefi çalışmalarını başlattığı yer neresidir?

Königsberg yöresinde yaptığı bu 9 yıllık öğretmenliği sırasında felsefe çalışmalarını da sürdürdü.

Kant hangi yüzyıl filozofu?

Bu çalışmada, 1724-1804 yılları arasında yaşayan, 18. yüzyıl Aydınlanma dönemi düşünürlerinden olan Kant'ın felsefesinin ve 'Ebedi Barış' fikrinin Uluslararası İlişkiler disiplinine olan yansımaları ele alınmıştır.

Kant Kimdir Kısaca Hayatı?

Immanuel Kant, 22 Nisan 1724 yılında Kaliningrad'da dünyaya gelmiştir. Alman felsefesinin kurucu isimlerinden biri olmuştur ve felsefe tarihinin kendisinden sonraki dönemini belirleyici olarak etkilemiştir. Üniversite eğitimi sırasında birkaç yıl öğrencilere özel dersler vermiş, Leibniz ve Woolf'dan etkilenmiştir.

Kant için insanın kendi öznel kuralı nedir?

İşte, “insan ahlak yasasının öznesi, dolayısıyla kendi başına kutsal olanın öznesi” olduğu için insanlık “kutsal”dır (Kant 1999:143). Kant burada daha önce sırf biçim olarak dile getirilen “en üstün norm” (Kant 2013:5) olarak ahlak yasasını bu söylenenler bağlamında bir kez daha oluşturur.

Kant'a göre iyi olan tek şey nedir?

Kant'a göre bir şeyin iyi ya da etik olmasının en önemli şartı iyi niyettir. Bu düşünce oldukça makul bir düşüncedir. Yukarıda verdiğimiz örnekler de bununla ilgilidir. İyi olarak düşündüğümüz birçok şeyi niyetle değerlendirmemiz mümkündür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konu hakkında bir yorum yap

Pages